« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Postoji li bolje mjesto za igranje i učenje o ljetu, ljetnim radostima i opasnostima od mirne plaže u blizini škole?
Da život u malom naselju na otoku ima puno nedostataka, mi otočani jako dobro znamo. Ipak, život u malom naselju na otoku ima i puno prednosti. Jedna je svakako ova.
Uvala Žitna na otoku Korčuli toga je prijepodneva postala učionica za učenike 1.r. Područne škole Čara i njihovu učiteljicu Marinu Šego. Kako odjeljenje broji 6 učenika, a većina ih živi u neposrednoj blizini ove plaže bilo je jednostavno i logično organizirati nastavu na plaži, naravno uz suglasnost roditelja.
Nastavni dan se sastojao od 1 sata hrvatskoga jezika, 1 sata prirode i društva i 2 sata tjelesne i zdravstvene kulture.
Najprije su se učenici samostalno ili uz pomoć drugih pripremili kako bi se zaštitili od sunca. Demonstrirali su, tumačili postupke te navodili razloge za zaštitu kože i glave, prikladnu odjeću i obuću, hranu, piće... Iskusili su i pravilno postupanje prema žednim osama.
Sadržaje hrvatskoga jezika ponavljali su i uvježbavali provodeći jezične igre s temom ljeta. Smišljali su pravilne i cjelovite rečenice te tako iznosili svoja iskustva, zapažanja, razmišljanja i stečena znanja o ovoj temi. Oblikovali su rečenice nizanjem i ponavljanjem riječi u skupnom radu bacanjem i hvatanjem lopte (početna riječ: biljka, morska životinja, predmet ili pojava iz neposredne okoline). Pobjednik u igri memoriranja rečenice nagrađen je otvaranjem kupanja.
Vrijedan primjer je igra vježbanja pozornoga promatranja/ slušanja: učenici tijekom 1 minute u tišini promatraju/ slušaju zvukove u okolišu a zatim navode što više primjera koje su vidjeli/čuli.
Vježbe pozornosti provodili su i kroz aktivnosti: pažljivo kretanje, fokusiranje na određeni predmet ( staklo i druge opasnosti na plaži) , uočavanje razlika i prepoznavanje vlastitoga kamena iz hrpice, građenje toranja oblutcima, potraga za skrivenim predmetom uz pjevanje poznatih pjesmica ( tiho-glasno).
Dakako, najviše vremena i aktivnosti posvetili smo kupanju, plivanju i igrama u moru i uz more. Igrali smo odbojku na plaži, igru gumi-gumi koju su učenici naučili od svojih mama, ronili i natjecali se u plivanju. Svi su učenici pokazali izvrsne plivačke sposobnosti a proglasili smo i pobjednika „Plivača 1.r.“ koji je nagrađen prskanjem vodenim pištoljima.
Svoje zadovoljstvo školom na plaži učenici su izrazili riječima: „ Nema bolje škole…“, „ Gdje ćemo ići u 2.razredu? Hoćemo li opet doći ovdje?“, „ Svima ćemo reći kako nam je bilo lijepo.“, „ Najbolji dan u životu!“
Marina Šego, lipanj 2021.