preskoči na sadržaj

Osnovna škola Smokvica

Login
Područna škola

      Područna škola Čara

Tražilica
Kalendar
« Rujan 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Korisni linkovi

 

 

 

 

 

 

  

Školska himna

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 5. 2018.

Ukupno: 39066

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Primjeri dobre prakse u razrednoj nastavi
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
IGRIFIKACIJA, ISKUSTVENO, ISTRAŽIVAČKO, SURADNIČKO UČENJE, RJEŠAVANJE PROBLEMA - OPG Konopica
Autor: Ana Ćurković, 29. 6. 2021.


“ Učenje je iskustvo. Ostalo su samo informacije.“

                                                                Albert Einstein

Učenici 1.r. Osnovne škole Smokvica, PŠ Čara na otoku Korčuli posjetili su Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo “Konopica” te učionicu zamijenili prirodom.

 Sa srdačnim i susretljivim domaćinima te učiteljicom Marinom Šego, učili su kroz: igru, suradnju, istraživanje, neposrednim promatranjem i iskustvom te tako upoznali način života na gospodarstvu. Proveli su nezaboravan dan.

Učenici su imali priliku slušati o preradi grožđa i proizvodnji vina u prošlosti te vidjeti  vrlo stare predmete za ručnu preradu grožđa  i proizvodnju vina ( prese)  od kojih je jedna  posebno vrijedna zbog starosti od dvjestotinjak godina, a i po zahtjevnoj  ručnoj izradi golemih drvenih vijaka i matice. Mogli su pokušati svojom snagom pokrenuti kameni mlin za mljevenje pšenice, razgledati police s mnogobrojnim uporabnim predmetima: škrinje, pisaći stroj, kompas, fenjeri, glačala, igračke, alat, ribarsku opremu i sl. Pitanja su se nizala jedno za drugim a isto tako i odgovori domaćina.

Najveću pažnju su ipak privukle životinje: pas,mačke, kokoši, patke, jarac, koze, a posebice kozlići. U kokošinjcu su sakupljali  kokošja i pačja jaja, hranili su koze i kozliće, navodili koje su koristi od tih životinja i koji su proizvodi od kozjega mlijeka,  nalijevali im vodu u pojilo i osvijestili važnost vode kao osnovnog uvjeta za život živih bića.

U pauzi su slušali priču: "Tko je Videku napravio košuljicu" te iznosili svoja razmišljanja i doživljaje nakon slušanja priče.

U vrtu i okolišu su prepoznavali i imenovali voćke, povrće, ljekovito i ukrasno bilje po boji i mirisu te ih razvrstavali. Baka nam je pokazala kako izraditi vjenčić od lavande i dala savjet za uporabu.

Pitanje: " Kako imate struju?" nametnulo se spontano. Odgovor su brzo dobili.

Naučili su  što su obnovljivi izvori energije. Gledali su  i slušali o solarnim panelima na terasi, sami izradili vjetrenjače koje su na dar poklonili domaćinima.

Sva stečena znanja primjenili su kroz igre: Pletemo mrežu, Voćna salata i Sunce-vjetar-voda, postavljanjem pitanja i davanjem odgovora, koje je osmislila i prilagodila učiteljica.

U neposrednoj okolini su istraživali i odabrali predmet o kojemu su osmislili kratku priču: "Priča pronađenog predmeta" i pripovijedali ju u 1. licu jednine: vrč, oslikani oblutak, kućica ježinca, školjka, kamen,...

Pri kraju uzbudljivog dana počastili smo se svježom i hladnom lubenicom te razgovarali o zdravoj prehrani i zdravlju.

Svojim odgovornim ponašanjem, suradnjom i pridržavanjem dogovorenih uputa zaslužili su sve pohvale i poziv domaćina za ponovni susret.

 

Refleksija učenika: " Zar već moramo doma?" " Možemo li doći s roditeljima?" " Bilo nam je lijepo!"

Refleksija učiteljice: Iako ovakav oblik nastave zahtjeva detaljnije i dugotrajnije planiranje i pripremanje, vrijedilo je... Sreća zbog nasmiješenih i zadovoljnih lica mojih učenika.

 

Više o primjeru u prezentaciji. Pogledajte...



Priloženi dokumenti:
OPG_KONOPICA_1.r._ppt.pptx (18.13 MB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju